Dcery jezera

by - neděle, ledna 31, 2021


Autor: Wendy Webb

Žánr: Literatura světová, Horory, Thrillery

Vydáno: 2020, Vendeta

Původní název: Daughters of the Lake, 2018

Počet stran: 320

Vazba: pevná s přebalem

Hodnocení na Databázi knih: 88 %

Mé hodnocení: hvězdičky

Štítky: duchařské romány, vražda, nevěra


Mystery s prvky thrilleru. V knize jsou dvě dějové linky. V jedné - v součastnosti - sledujeme Kate, která si prochází těžkým obdobím. Nevěra, rozvod, odchod z práce. Aby toho neměla málo, v jezeře před domem jejích rodičů se najde mrtvola ženy, kterou Kate vídá ve snech. Před svými problémy utíká k bratranci, který má na starosti rodinný penzion. A tam se začnou dít opravdu divné věci. Ve druhé dějové lince se vracíme do minulosti - o sto let dříve - kdy žili Kateini příbuzní. 

Tolik k příběhu. Zprvu, jak už tomu bývá, jsem se neorientovala v postavách, bylo jich moc. Jedni v současnosti, jiní v minulosti. Ale rychle jsem se zorientovala a pamatovala si kdo kam a ke komu patří. Musím říct, že mě zprvu ta minulost tolik nezajímala, ale jak se to začalo přiostřovat a proplétat se současností, byla jsem čím dál tím zvědavější

V příběhu se samozřejmě vyšetřuje vražda ženy, která byla nalezena mrtvá v jezeře. Postupem času jsem si v hlavě vytvořila verzi, za kterou jsem si stála až do úplného konce. Asi tak 40 stran před koncem jsem nahlas prohlásila: “Já to věděla!” Jenže o pár stran později bylo mé tvrzení vyvráceno. Tak jsem pachatele opět neodhalila, nevadí. Nicméně, vše bylo promyšlené a líbilo se mi jak se vše prolínalo. 

Příběh je dosti duchovní. Jsou v něm zahrnuty pověry, na které někteří věří a někteří nikoli. Lidé z minulosti se vrací na tento svět v podobě ducha a pozorují své potomky. Nebo je straší, to záleží. Nejsem duchovně založená, v knize mi to nevadilo. Ale v závěru už mi to přišlo trochu moc. No posuďte sami. Každopádně Dcery jezera jednoznačně doporučuji! Je to opravdu mrazivý příběh

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Knihám Dobrovský, kde si ji můžete pořídit.


You May Also Like

1 komentářů

  1. Vypadá to zajímavě :) Thrillery ráda zkouším, tak snad bude i tenhle stát za to :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)