Enola Holmes | Případ pohřešovaného markýze

by - neděle, ledna 17, 2021

 

Autor: Nancy Springer

Žánr: Literatura světová, detektivky pro děti a mládež

Vydáno: 2020, Fragment

Původní název: The Case of the Missing Marquess (2006)

Počet stran: 176

Vazba: pevná

Hodnocení: 4 hvězdičky

Štítky: pohřešování, Sherlock Holmes, případ, Anglie

Tato dětská detektivka už jednou vyšla, v roce 2008. Slyšela jsem o ní prvně až v souvislosti se stejnojmenným filmem, který vyšel poměrně nedávno na Netflixu. Nejprve jsem si ale chtěla přečíst knihu. 

Příběh je vyprávěn 14 letou dívkou, Enolou, kterou opustila matka na její narozeniny. U služebné jí zanechala dárek, ale žádný dopis na rozloučenou, žádné vysvětlení. Dívka osloví své dva starší bratry, kteří žijí v Londýně, aby jí pomohli. Jedním z nich je známý detektiv Sherlock Holmes. Bratři jsou chladní, lhostejní k matčinu zmizení. Proto se Enola rozhodne utéct a vzít vše do svých rukou.

Vyprávění je jednoduché, čtivé a zábavné. Jsou zde zakomponované různé rébusy a slovní šifry, ve kterých se zmizelá matka vyžívá. Díky nim ji může Enola najít. Mladá dívka se potýká s překážkami. Některé zvládá lépe, jiné hůře. Přimotá se k případu zmizení markýze, který se snaží vyřešit. Jejím hlavním cílem je však najít matku. Povede se jí to?


Na film jsem koukala až po dočtení knihy a v průběhu ho rozebírala s @martinakraus, které tímto děkuji za zpestření, bylo to super :D Ze začátku jsem si říkala, že to nebude tak špatné zpracování jak mnozí tvrdí. Sice hlavní hrdinku udělali o dva roky starší, ale jinak vše odpovídá. Tomu tak bylo asi do 15. minuty filmu. Poté šlo vše do kytek. Nesmyslné přeházení situací; postavy černé pleti, které v té době určitě nemohly vyučovat bojové umění nebo dělat soukromé očko; zbytečné scény a dialogy; chybějící postavy; změny v ději atd. Marťa film dokonce ani nedokoukala.
Možná, že kdybych knihu nečetla, film by se mi líbil. Ale takhle tomu tak nebylo. Jediným plusem bylo herecké obsazení.


Sečteno a podtrženo, doporučuji vám přečíst si knihu, ale pak nekoukat na film. Pokud se na knihu nechystáte, film si klidně pusťte.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Albatros Media, kde ji zakoupíte ve slevě - tady


You May Also Like

1 komentářů

  1. Já viděla film a i když jsem byla z počátku skeptická, nakonec se mi líbil :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)