Ilustrovaná Kytice

by - pátek, ledna 15, 2021

 

Autor: Karel Jaromír Erben

Žánr: Literatura česká, poezie

Vydáno: 2020, Odeon

Počet stran: 168

Vazba: pevná s přebalem

Hodnocení: 5 hvězdiček

Štítky: láska, smrt, balady, básně, poezie, národní obrození, lidová slovesnost, česká poezie

Kytice je dle mého klasika mezi klasikami. Není Čecha, který by o ní neslyšel, který by se o ní neučil. Tato kniha mě provázela celým mým studiem. Učila jsem se o ní na základní, střední i vysoké škole. Nemám k poezii kladný vztah, nicméně Kytice je jediná poezie, kterou čtu a užívám si ji. 

Mou nejoblíbenější baladou je Vodník. Dokonce jsem se první dvě části této básně učila nazpaměť, když jsem dělala přijímačky na střední školu. Je to smutný příběh s tragickým koncem, jež ukazuje sobeckost, manipulativnost, ale hlavně mateřskou lásku. Další moou oblíbenou baladou je například Polednice, Poklad, Svatební košile nebo Zlatý kolovrat. Každá z básní má něco do sebe. Musím se však přiznat, že Záhořovo lože se mi nečte vůbec dobře a dokonce tuto báseň přeskakuji. 

Toto vydání je však speciální. Je doplněné nádhernými ilustracemi české malířky a grafičky Míly Fürstové, která si s nimi dala záležet. K několika baladám udělala samostatnou ilustraci, kterou vypracovala do nejmenších detailů. Celá kniha je pak doprovázena drobnými ilustracemi, které dodávají celé knize naprosto jiný rozměr. Posuďte sami.









Za tuto nádhernou knihu děkuji Radkovi z Knižního Klubu. Vy si ji můžete zakoupit se slevou tady.



You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)