Hořící království

by - úterý, ledna 19, 2021


Autor: Sally Green

Žánr: Literatura světová, YA Fantasy

Vydáno: 2020, CooBoo

Původní název: The Burning Kingdoms (2020)

Počet stran: 360

Vazba: pevná

Hodnocení na databázi knih: 82 %

Moje hodnocení: 2 hvězdičky
 


Tato kniha aspiruje na největší knižní zklamání roku. A to je teprve leden a má 2. přečtená kniha, ach jo. Zloději dýmu pro mě byli jednou z nejlepších knih roku 2019, proto mě propad dalších dílů velmi mrzí.

Příběh se hodně zaměřuje na politikaření, získání moci a boj o území. Autorka umí skvěle popsat bitvu, detailně a krvavě vyprávět o každém pohybu, to se musí nechat. Zloději dýmu byli plní dobře napsaných dialogů, které se někam vypařily. Bavila mě tam většina postav, které mě začaly vytáčet. Mou nejoblíbenější postavou byla Trash, která v každém dalším díle dostávala méně a méně prostoru. V tomto díle disponovala jakousi mocí, ale jinak se nikam neposunula. V druhém díle mě nejvíce bavil vztah Marche a Edyona - jejich konverzace a jiskření. To také zmizelo. Ambrose mě vyloženě vytáčel, protože absolutně zapomněl na své povinnosti a myslel jen a pouze na Catherine. Ze spolehlivého rytíře a ochránce se stal sobecký ufňukánek. A Catherine? Ta si konečně uvědomila, co chce. U téhle postavy vidím největší charakterový posun, ale sympatická mi tedy nebyla.

Co se týče příběhu, jak už jsem řekla, bylo tu plno politikaření a válčení. Dozvěděli jsme se pár nových informací o dýmu a celkově světě démonů, ale mrzelo mě, že toho nebylo více. Přišlo mi, že je to takové upozaděné. Závěr knihy byl příjemný, takové klasické americké zakončení. Kdyby to bylo zfilmované, určitě by všichni zpívali, tančili a objímali se.

Jsem ráda, že už mám tuhle sérii za sebou. Znovu si ji už určitě nepřečtu. Vůbec by mi nevadilo, kdyby byli Zloději dýmu stand-alone.

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Albatros Media, kde si ji můžete koupit ve slevě.


You May Also Like

1 komentářů

  1. Ajaj, tak to mě zamrzelo, že druhý díl není žádná sláva. Zloději dýmu mě totiž bavili a na pokračování jsem celkem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)