Nelituju ničeho

by - čtvrtek, ledna 21, 2021

Autor: Colleen Hoover

Žánr: Literatura světová, romány, pro ženy

Vydáno: 2020, Ikar

Původní název: Regretting You (2019)

Počet stran: 392

Vazba: pevná s přebalem

Hodnocení na Databázi knih: 89 %

Mé hodnocení: 4 hvězdičky

Štítky: romantika, matky a dcery, rodina, tragédie, nevěra


V paměti mi utkvěl jeden rozhovor z knihy. Matka se ptá své dcery, jakým jedním slovem by ji popsala. Dcera jí na to odpovídá: předvídatelná.” A přesně tímto slovem bych i já popsala tuto knihu. Celý příběh byl strašně předvídatelný. Už v první kapitole mi bylo jasné, co se mezi čtyřmi hlavními postavami stane, i když jsem to neodhadla úplně přesně. Bylo mi jasné kdo s kým, kdo je koho atd. Ale i tak jsem si čtení užila a bavilo mě. 


Příběh byl čtivý, poutavý, dojemný a bolestný. Sleduje čtyři hlavní postavy - Morgan, její sestru Jenny, Chrise a Jonaha. Poprvé se s nimi setkáváme, když jsou na střední škole. Pak se příběh posune o 17 let a sledujeme i dějovou linku Clary - dcery Morgan a Chrise. Kapitoly se pravidelně střídají od Morgan ke Claře. V Morganiných kapitolách se občas retrospektivně vracíme do jejího mládí. 

Nejvíc se mi líbil vztah Morgan a Clary, který se v průběhu měnil a vyvíjel, stejně jako se vyvíjely a měnily ony samy. Zpovzdálí jsem sledovala rodinné drama, hádky, překážky, zápletky, nové lásky, slzy, vztek, šok a všechno možné. Tato kniha emocemi přímo přetéká. Musím se přiznat, že na mě nepůsobila tak silně jako To nejlepší v nás (kniha mě rozcupovala na kousíčky, nemohla jsem přestat brečet) nebo Pravda, nebo lež (byla jsem celou dobu napjatá a zadržovala dech). Nedokážu říct, čím to bylo, ale neprožívala jsem všechna ta utrpení s nimi. Jako bych se jen dívala z vysoké dálky. 


Nicméně kniha se mi jako celek líbila. Příběh byl poučný. Zaznamenala jsem si plno myšlenek, nad kterými jsem se sama zamyslela. Velkým tématem tu byla například nevěra a lhaní. Za mě tedy doporučení :)

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Knižní klub, kde si můžete knihu zakoupit ve slevě.


 

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)