Marie Lu | Wildcard

by - středa, května 22, 2019


Když je na světě temno, nech se vést svým vlastním neuhasitelným světlem.


Obálka je původní a mnohem temnější než první díl. Pod přebalem je kniha svítivě zelená a předsádka je černá. 
Příběh je vyprávěn v ich-formě z pohledu Emiky a začíná osm dní před závěrečným warcrossovým ceremoniálem a odehrává se v Tokiu, v Japonsku. 



Postavy:
Emika - hl. postava, která příběh vypráví
Hideo - zakladatel a majitel NeuroLinku
Zero - člen Černoplášťů
Jax - členka Černoplášťů
Dana Taylorová - členka Černoplášťů
Hammie - Lapka
Roshan - Štít
Asher - Kapitán
Tremaine - hraje za Démonskou četu

"Od chvíle, co Hideo spustil svůj algoritmus, uběhl tři dny. Technicky vzato by měl být svět bezpečnější než kdy dřív. Každý, kdo někdy použil kontaktní čočky od Henka Games - byť třeba jen jednou -, by teď měl být zcela pod Hideovou kontrolou a mělo by mu být znemožněno jakkoli překročit zákon nebo komukoli ublížit." - str. 13 

Takhle začíná druhý díl série Warcrossu. Jestli si dobře vzpomínám, první díl končil s tím, že je Hideo špatný a Emika ho chtěla zastavit. Jeho úmysly mi však přijdou správné. Sice jsou všechny lidi pod jeho kontrolou, ale výsledkem je, že nemohou páchat žádné špatnosti a ke všem zločinům z minulosti se přiznali a budou nést následky. Jenže Emika ho chce dostat a stejně tak i Zero. 

Nevím, jak to máte vy, ale já v příbězích potřebují "nálepky". Potřebuji si v hlavě utřídit, kdo je ten špatný a kdo dobrý. Komu mám vlastně fandit a koho nenávidět. Samozřejmě to může být subjektivní, ale většinou je jasné, kdo je kdo. Nikdo vám však nezakazuje fandit tzv. bad boyům. V této knize jsem s rozpoznáním měla problémy. Nemohla jsem se rozhodnout, jestli je v právu Hideo nebo Zero. Jednou jsem si říkala: "No jasně, Hideo jedná s dobrými úmysly, to je v pořádku." Ale o několik událostí a nových informací jsem si zase řekla, že je to špatně, a že Zero je ten v právu. 


"Mohla jsem ti taky hodit na hlavu pytel, ale nechtěla jsem tě zbytečně děsit. … Protože to, že jsi mě střelila, mě nevyděsilo ani trochu. To dá rozum." - str. 53

K Emice jsem si nevytvořila nějak hluboký vztah, ale nemůžu říct, že by mi vadila. Oblíbila jsme si však Jax, která se objevila na začátku tohoto příběhu. Šel z ní strach, ale také respekt. Když jsme však měli tu možnost poznat ji blíže, byla to dívka s city, které se však snažila skrývat. Byla vtipná a záleželo jí na svých blízkých. Přesně s takovou holkou bych se chtěla kamarádit. Dokázala by mi poradit a věděla bych, že mi nelže, i když pravda není vždy příjemná. Navíc by se mě zastala a dokonce by se i poprala. 

"Najednou bylo všechno perfektní, a pak, znenadání, bylo zase všechno úplně špatně. Takhle to v životě chodí - nikdy nevíte, kdy se najednou vyhrabete z průseru, nebo kdy do něj zase spadnete." - str. 130

Abych to shrnula. Nedostatek vidím to, že bylo příliš matoucí, kdo je v příběhu padouchem. Možná byl autorčin záměr nás plést, abychom byli na konci překvapení, kdo to vlastně byl. Dobrý nápad, už ne tak dobré zpracování. Záměrem možná bylo udržované napětí, ale mě to spíše štvalo. Sama Emika byla zmatená a nevěděla, komu důvěřovat. Jejím úkolem bylo zničení Neurolinku, ale někdy mi přišlo, že právě to udělat nechce. 

Nicméně kniha má i svá plus. Jedním z nich je již zmiňovaná nová postava Jax a především je to autorčin styl. Autorka píše velmi čtivě a poutavě. Rozhodně se nebudete nudit, jelikož zde nenajdete zdlouhavá a zbytečná popisování prostředí, ve kterém se postavy nacházejí. Troufla bych si říct, že se zde nenacházejí žádná hluchá místa ani nelogičnosti


"Dokážu same sebe o nějaké lži přesvědčit natolik, že upřímně věřím, že je to pravda. Víš, jak se tomu říká? Sebeklam, Emiko. Lži se říkají jednodušeji, když ti jako lži nepřipadají." - str. 135

Sérii Warcross bych doporučila milovníkům her a virtuálních realit. Tyto příběhy nenadchnou, ale ani nezklamou. Očekávejte spíš takovou oddechovější četbu :) 

Marie Lu, narozena 11. čevence 1984 (Wuxi, Čína). Narodila se nedaleko Šanghaje, když však začala studovat v USA na University of Southern California, usadila se v kalifornské Pasadeně. Zde žije se svým přítelem, čivavou a dvěma Welsh Corgi Pembroky, což jsou neuvěřitelně roztomilí a hraví pejsci. Předtím, než se začala věnovat psaní na plný úvazek, pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Píše knihy pro mladé a zaměřuje se především na dystopie.

Další autorčiny knihy:
Batman: NáměsíčniceLegendaMladí vyvoleníStrom věčnostiWarcross










Informace o knize Wildcard:

Série:                              Warcross (2.)
Orig. název:                  Wildcard (2018)
Žánr:                              Literatura světová, Sci-fi, Young Adult
Vydáno:                         2019, CooBoo
Počet stran:                  320 stran
Čteno:                            04. - 16. května 2018
Hodnocení:                   3 hvězdičky


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatros Media, knihu si můžete koupit TU!




"Lidé stojí o výsledky, a to bez ohledu na to, jak byly získány. Nezajímá je cesta, pokud cíl stojí za to." - str. 197

You May Also Like

10 komentářů

  1. Na Wildcard se těším. I když pro mě byl první díl průměrný, tak jsem na pokračování zvědavá. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já už jsem nebyla spokojená s Warcrossem, takže jsem doufala, že druhý díl mě překvapí, jenže smůla. Emiku stále nemám ráda, Hideo je mi stejně nesympatický jako v prvním díle, a o chodu Warcrossu jsem se nedozvěděla vůbec nic. Měla jsem i stejný problém jako ty. Jak se měly ty strany, kdo je vlastně hlavním padouchem příběhu, tím se měnila jak náklonnost Emiky k danému člověku i moje trpělivost. Jediný světlý bod pro mě byla Jax a její minulost. To jsem si opravdu užívala a pár momentů s Fénixovými jezdci, kterých bohužel nebylo tolik, kolik bych si přála.
    Já jsem nejprve dala knize 4*, ale po dlouhém přemýšlení, jsem to stáhla na tři, čili průměr. Neposadila jsem se z toho na zadek, a co se týká svého žánru - litrpg literatura - mě to zklamalo v porovnání s RPO. :(
    Plus to finále? To bylo teda pěkně dlouhý a ubíjející! A konec? No, spokojená jsem s ním nebyla, podobně jako s koncem GoT :D Za mě, určitě to mělo potenciál, ale nebyl dost využitý. :(

    OdpovědětVymazat
  3. Já bohužel tento žánr moc nečtu, ale virtuální realitu mám moc ráda. Jestli budu mít možnost po knize se podívám :)

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. Pred pár dňami som tiež Wildcard dočítala a bola som veľmi milo prekvapená - so naozaj rada, že ma séria nesklamala a že to autorka zbytočne nenaťahovala :)

    OdpovědětVymazat
  5. no videla jsem na knihy docela i vlnu kritiky, me jejich cteni teprve ceka, ale budu doufat, ze to nebude az tak spatne :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, taky mám ráda, když si na postavu dokážu udělat nějaký názor. Jasně, občas se stává, že se z hodné babičky vyklube zlá ježibaba nebo z uťáplé myšky superhrdinka, ale mám radši, když je to pro mě trochu přehledné. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nejen, že jsem doposud nečetla tuto chválenou sérii, já ještě nečetla žádnou knihu od autorky :-o Jsem hrozná! musím napravit a jestli ona přijede na Humbook, tak to mám teda co dělat, abych její knihy načetla :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem byla z knihy Wildcard nadšená. Líbila se mi daleko více než první díl, který mi přišel jako jednodušší verze Ready Player One. Tento druhý díl byl pro mě daleko více originální a celá ta část se postavou Zera mě ohromně překvapila. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Líbí se mi, jak jsi na knihy přísná! :) Já se do této série ještě nepustila a stále váhám, jestli se pouštět budu. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  10. Upřímně se divím, že tě tohle nedostalo do kolen, já Wildcard přečetla v podstatě na posezení a dojem ve mě zanechal hluboký. Ale doufám, že dáš autorce ještě šanci ;)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)