Lockdown: Útěk z Výhně

by - pátek, února 12, 2021

 

Autor: Alexander Gordon Smith

Žánr: Literatura světová, Horory

Vydáno: 2021, Fobos

Původní název: Lockdown: Escape from Furnace, 2009

Počet stran: 296

Vazba: měkká vazba

Hodnocení na Databázi knih: 

Mé hodnocení: 4 hvězdičky

Štítky: thrillery, horory, podzemí, násilí

Do knihy jsem šla s tím, že je to něco jiného, originálního. Něco, co jsem ještě nečetla. Hororová dystopie. Pak je ale kniha přirovnávána k sérii Labyrint, takže zase tak originální to být nemůže, ne? 

Opravdu to mělo Labyrint vibe, ale v několika věcech se to lišilo. První odlišností je věk hlavního hrdiny - Alexovi z Lockdownu je pouhých 13 let. Upřímně musím říct, že jsem si ho představovala staršího. I na obálce v odrazu plynové masky vypadá starší (pokud je to tedy odraz Alexe, ale já si myslím, že je). Jeho věku však odpovídal styl vyprávění, který byl dost jednoduchý. Nicméně jeho oči zachytily plno detailů, o které se nebál podělit. A že jich bylo. V některých chvílích byly opravdu děsivé a já si přála, aby si je nechal pro sebe. Jedna scéna mi připomněla smrt Ramseyho Boltona z Hry o trůny (ještě jednou díky, Sanso!). 

Další odlišností od Labyrintu je prostředí. V Lockdownu se nacházíme ve Výhni, což je nejtvrdší vězení s maximální ostrahou na světě pro mladé delikventy, které se nachází pod zemí. Když tam někoho zavřou, nikdy se nedostane ven. Pro všechny své blízké a známé jako by umřel. Chlapci tam nejsou sami jako tomu bylo v Labyrintu, tady je s nimi ostraha, která je trestá za porušení přísných pravidel a velmi děsivý správce. Nedýchají čerstvý vzduch, nevidí zapadat a vycházet slunce. Přes den pracují v dolech, v kuchyni nebo drhnou záchody a v noci jsou zavření v cele, která má dva na dva metry. Tohle je opravdové vězení, ze kterého není cesty ven. Ale je tomu tak doopravdy?

Musím říct, že mi jednoduchý styl vyprávění vůbec nevadil. Spolu s krátkými kapitolami děj rychle plynul. Ze začátku jsem se do příběhu opravdu zažrala a bavilo mě Výheň objevovat. Uprostřed knihy se tempo zvolnilo a trochu stagnovalo na místě. Pak ale děj znovu nabral spád a závěrečný cliffhanger to završil. Nemůžu se dočkat 2. dílu! 

Za knihu moc děkuju @knihydobrovsky a @kate.valter #spoluprace

Kniha vychází 15. 02. Po kliknutí na logo si ji můžete předobjednat





You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)