Francesca Hornak | Sedm dní spolu

by - pátek, února 08, 2019


"Možná že každé rodině by taková společná karanténa prospěla."



Sedm dní spolu je kniha ideální pro vánoční čtení, jelikož se také o Vánocích odehrává. V romantických amerických filmech můžeme vidět, jak jsou Vánoce svátky pohody, míru a časem tráveným s rodinou. Všichni jsou šťastní a mají se rádi. Tento příběh je však realističtější. Ne vše je totiž vždy růžové a sluníčkové. 


Rodina Birchových se ocitá v týdenní karanténě kvůli dceři, která se vrací z oblasti zasažené haagským virem a místo toho, aby si užívali vzájemné přítomnosti, jejich nepříjemná tajemství vyplývají na povrch. 


Děj se odehrává od 17. 12. 2016 do 31. 12. 2016. Jednotlivé dny jsou rozděleny a ve vyprávění se postavy střídají. 

"Je snad něco, co by účinněji ničilo rodiny, vztahy, prostě jakoukoliv domácnost, než internet?" 

Olivii je 32 let a je lékařka. Mladá introvertka, která by se rozkrájela pro všechny ostatní. Nejraději by i o svátcích zachraňovala životy a byla se svým milým, ale místo toho jede za rodinou, ve které se necítí úplně nejlépe. 
Andrew je otec a živí se psaním kritiky restaurací. Jeho sloupky jsou vtipné a velmi známé. Andrew má dobrý vztah se svou mladší dcerou, kterou někdy bere s sebou a zapisuje si její kousavé poznámky. Jeho život se zdá být fádní, ale jednoho dne mu přijde e-mail, který odhalí tajemství z minulosti.
Emma, 60 letá matka, která má zdravotní potíže. Je však diskrétní a nechává si diagnostiku pro sebe. Nechce zkazit rodinnou pohodu svými problémy, které se mohou vyřešit později. 
Phoebe je mladší dcera, která je po šesti letech vztahu zasnoubená a nemohla by být šťastnější. Přes svou sobeckost však nevidí, co se kolem ní děje.


"Vždycky jde prostě o to, jestli člověk mluví, nebo nemluví. O komunikaci."

Příběh rodiny Birchových je velmi realistický a to je na něm asi to nejděsivější. S žádnou postavou jsem se nedokázala sžít, jelikož pro mě byly jejich životy a strasti vzdálené. Nicméně jsem s nimi soucítila a ze všech nejvíce s Olivií, která mi ze začátku přišla strašně chladná a odměřená, ale postupem času mi začala být sympatičtější. Na druhou stranu její sestru Phoebe jsem proklínala celou dobu. Mladší rozmazlená a namyšlená dceruška, která myslí akorát na sebe a nemluví o ničem jiném než o svatbě. Její starší sestra se vrátila z oblasti, kde zachraňovala lidské životy, viděla příšerné věci, ale Phoebe pro ni nemá žádné pochopení, ani trochu empatie. Ale abych jí úplně nekřivdila, i ona se na konci příběhu vyvíjí. Oba rodiče si své problémy řeší každý sám na svém písečku. Od čeho je manželství? Vždyť by se měli vzájemně podporovat a pomáhat si. Kdyby k sobě byli upřímní, mohli se vyhnout spoustě nepříjemnostem. 


"Čím déle je člověk bez sexu, tím méně mu chybí."

Očekávala jsem vánoční oddechovou četbu. Dostala jsem příběh plný tajemství a lží. Uvědomila jsem si, že nic nemůže být dokonalé a trvat věčně. Potvrdilo se mi, že komunikace mezi lidmi je nejdůležitější a že pravda někdy bolí, ale musí být vyřčena. Pamatujte si, že rodina je velmi důležitá a měla by tu pro vás být v těch nejtěžších chvílích. 


Nedá mi to a musím se vyjádřit ke korektuře, která tu však nejspíše vůbec neproběhla. Chápu a uznávám, že nikdo není dokonalý a nějaká ta chyba se v knize vždy objeví. Já jich však v této knize našla hned 19. Od překlepů typu "ona viděl" přes opakování se dvou slov v jedné větě až po gramatické chyby jako "...voda byla buď vařící, nebo vlažná." Kdo mě sledujete delší dobu, ví, že studuji český jazyk, takže určitě chápe, že jsem na takové věci vysazená a bohužel tím kniha ztrácí na kvalitě, i když v tomto případě to není chyba autorky, ale překladu a korektury. 


"Je to zvláštní, že matku člověk nepřestane potřebovat, i když má sám děti. Vlastně ji potom potřebuje ještě víc." 


Francesca Hornak, novinářka a spisovatelka, publikovala v denním tisku i v časopisech - The Sunday Times, The Guardian a dalších. Je autorkou knih History of the World in 100 Modern Objects: Middle Class Stuff (and Nonsence) a Worry with Mother: 101 Neuroses for the Modern Mama. Sedm dní spolu je její první román. 

Orig. název:                       Seven Days of Us (2017)
Žánr:                                   Literatura světová, Romány, Pro ženy
Vydáno:                              2018, Argo
Počet stran:                       392 stran
Překlad:                              Veronika Volhejnová
Čteno:                                  22. - 25. prosince 2018
Hodnocení:                         4 hvězdičky


Za knihu děkuji knihkupectví Kosmas, zakoupíte ji zde

Co vy a vánočně laděné knihy?
Vydrželi byste týden v karanténě se svou rodinou?

You May Also Like

4 komentářů

  1. Já myslím, že bych se svou rodinou vydržela. Máme mezi sebou docela příjemné vztahy a i když si nepovídáme vyloženě každý den, několikrát do týdne si sedneme společně u stolu nebo v obýváku a povídáme si, o všem možném. Ale vím, že je to asi spíš výjimka. Kdybych měla týden přežít bez mobilu, chtěla bych mít kolem sebe rodiče, sestry a přítele. Pak by to fungovalo v pohodě. :)
    Hergot, já si tu knížku snad přečtu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to je moc hezké. Važ si toho, je to vzácné :) Přečti si ji :)

      Vymazat
  2. Těch vánočních knih je hrozně moc, vůbec je nestíhám číst :D Z těch, které jsem četla loni, můžu doporučit Posmrtný život Holly Chaseové. Ale tenhle námět vypadá taky zajímavě, tak třeba se ke knize někdy dostanu - i když chyby mě dost odrazují.
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je asi první vánoční kniha, se kterou jsem byla spokojená :D Také chyby nemám ráda, ale musíš to vzít tak, že za špatnou korekci autorka nemůže :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)